خاطره ای از دکتر ولایتی درباره اوز

به گزارش پسین اوز، به یاد دارم سال ۱۳۸۰ دکتر علی اکبر ولایتی به اتفاق علاء الدین بروجردی برای دیدار مرحوم آیت اله آیت اللهی به لار آمده بودند و زمینه انتخابات ریاست جمهوری را می سنجیدند به توصیه مرحوم آقا سید عبدالعلی نامبردگان در یک بعد از ظهر بدون سروصدا به اوز آمده و در تالار مسجد مدرسه عالی علوم دینی اوز در جمع گروهی محدود از اهالی اوز و طلاب و اساتید مدرسه دینی شرکت کردند.

پسین اوز

 اهالی از من خواستند که مطالبی را ایراد کنم. من هم حدود ۲۵ دقیقه به معرفی و توانمندی های بخش اوز پرداخته و تقاضای همیشگی مردم را به استحضار رساندم. دکتر ولایتی بعد از من پشت تریبون قرار گرفت و ضمن سپاس از حضور مردم و دیدن شهر اوز گفت: فکر نکنید من اوز را نمی شناسم.

 وی به خاطرات زمان سمت وزارت خارجه خویش پرداخت و گفت: روزی وزرای امور خارجه منطقه در برن سوئیس گردهم جمع شده بودیم در هتل محل اقامت ما اکثر وزرای امور خارجه حضور داشتند. در دومین روز در تالار هتل که برای صرف صبحانه رفته بودم سرمیز وزیر امور خارجه کویت نشستم و از پاره ای مسائل صحبت شد. دکتر عبدالرحمن العوضی گفت: من ایرانی و اهل لارستان فارس و شهر اوز هستم. وی در همان زمان درباره مردم و فرهنگ نیکوکاری اوز برایم شرح داد که من هم خوشحال شدم و هم تعجب کردم. دکتر ولایتی گفت: من با شهر اوز مدت ها پیش آشنا بودم و برایتان آرزوی موفقیت دارم.

مدیر مسئول پسین اوز- احمد خضری


2 دیدگاه

  1. درجلسه اوز حتما صحبت از ارتقای اوز هم شده است اما افسوس که بعد از ان تاریخ تا کنون بیش از ۵۰ شهرستان درایران وبیشاز ۶ شهرستان درفارس تشکیل شده است وبخش بزرگ ومستحق اوز کماکان درجا میزند

  2. با تشکر. از اطلاع رسانی شما. اما. دکتر عبدالرحمان العوضی درسالهای دور. وزیر بهداشت. ودرمان. کویت. بوده اند وهیچگاه. وزیر امور خارجه کویت. نبودند. وتنها حمید. العوضی برادر. دکتر عبدالرحمان سفیر کویت. در سویس بوده اند

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد