رئیس دادگستری لارستان در دانشگاه آزاد

به گزارش پسین اوز، سید ابراهیم مرتضوی رئیس دادگستری لارستان به اتفاق عبدالرحیم مقیمی استاد حقوق دانشگاه آزاد اسلامی اوز در ساعت ۱۵ و ۳۰ دقیقه روز دوشنبه ۱۲ آذر ۹۷ به دعوت انجمن علوم قضائی دانشجویان دانشگاه آزاد در تالار خوارزمی  خیریه مرحوم حاج محمدرضا کمالی در جمع دانشجویان، اساتید و دانش آموختگان حقوق حضور یافت و به مناسبت بزرگداشت روز قانون اساسی و مجلس به ایراد سخن پرداخت و در ادامه جلسه پرسش و پاسخ نیز برقرار شد.

در این همایش که محمود محبی رئیس شورای حل اختلاف و عضو شورای شهر و فرهاد رحمان زاده سخنگوی شورای شهر و فتوحی و محمدی از اعضاء شورای حل اختلاف، احمد خضری دبیر هیات امنا و مدیر مسئول پسین اوز حضور داشتند. ابتدا عبدالعزیز خضری رئیس دانشگاه آزاد مرکز اوز طی سخنان کوتاهی از عبدالرحیم مقیمی و فاطمه قاسمی که این جلسه را برگزار کرده اند سپاسگزاری کرد و گفت: سیاست ما علاوه بر بالا بردن کیفیت آموزشی ارج نهادن به مسائل رفاهی و اجتماعی و ترویج فرهنگ مسئولیت پذیری به دانشجویان است.

خضری از حضور دکتر مرتضوی رئیس دادگستری برای دومین بار در دانشگاه تشکر کرد. عبدالرحیم مقیمی استاد دانشگاه نیز بزرگداشت روزهای مهم مانند قانون اساسی و مجلس را یادآور رشادت و ایثار مردان و زنان پاکدل دانست و گفت: این آرامش و اقتدار را آنان نصیب ما کرده اند. وی از مقامات قضائی لارستان که به تقاضای دانشجویان پاسخ می دهند سپاسگزاری کرد.

سید ابراهیم مرتضوی رئیس دادگستری لارستان در مورد قانون اساسی سخن راند و گفت: قانون اساسی زیرساخت و پایه و اساس همه قانون هاست و مرجع تصویب آن نیز محکم و معتبر است. قانون اساسی ایران به رای مردم گذاشته شده بنابراین پشتوانه مردمی دارد و همه ما در تصویب آن دخالت داشته ایم. در صورتی که قانون مملکت توسط مجلس و نماینده ها تصویب می شود و همه مردم در آن دخالت مستقیم ندارند.

قانون اساسی متعالی است و باید ناظر مستقل بر نحوه اجرای آن وجود داشته باشد که در ایران در قوه قضائیه نهادی برای نظارت نیست بلکه شورای نگهبان مستقل داریم با ۱۲ نفر عضو که ۶ نفر حقوقدان با معرفی رئیس قوه قضائیه و رای مجلس و ۶ نفر از سوی ولی فقیه تعیین می شوند. هر قانونی که در مجلس تصویب شود اگر بین مجلس و شورای نگهبان اختلافی باشد مجمع تشخیص مصلحت نظام داوری می کنند. بنابراین وجود قانون اساسی و تصویب قانون در مجلس از روند بسیار خوب و عالی برخوردار است.

مرتضوی در ادامه سخنانش افزود: در حال حاضر حدود یک هزار زندانی در لارستان وجود دارد، که ۹۰ درصد جرائم آنان مربوط به بیکاری و اقتصای است. پس از سخنان رئیس دادگستری لارستان ، ۱۲ نفر از حضار پرسش هائی مطرح که در هر مورد پاسخ لازم داده شد. جلسه در ساعت ۱۷ و ۳۰ دقیقه با اجرای خانم  خانعلی زاده دانشجوی رشته حقوق دانشگاه آزاد اوز پایان یافت.


4 دیدگاه

  1. کارمند. اوزی

    چنانچه. پرسشهای. حاضرین. در جلس هم. اطلاع. رس انی. می کردید. خبر. کامل تر. میشد. معمولا یکی. از سولات مهم مردم. اوز. اینستکه که. بخش. بزرگ. اوز که در حد بک شهرستان است. دادگاه. عمومی. واداره ثبت اسناد. دران. دایر نیست. اما. در بخشهای. کوچکتر فارس. ولارستان. این. ادارات. سالهاست دایر است. وبه مردم. خدمت. رسانی میکنند مردم صبور اوز. باید برای کارهای. ثبتی. وقضایی خود. به. لار. وگراش. بروند

  2. دانشجوی علوم قضایی

    قابل توجه است. زندان مرکزی منطقه جنوب فارس. در حوزه. واراضی. اوز می. باشد. و محکومین دادگاههای. لار. گراش. خنج. لامرد. ومهر. و جویم. وبیرم. را به. این. زندان منتقل میکنند. اما. بخش اوز. فاقد. دادگاه. وحوزه قضایی. است

  3. دادگاه عمومی در استان فارس در شهرهای کوچکی که زیر ۱۰ هرار نفر جمعیت دارند مانند خفر زاهد شهر فسا کتار تخته مصیری بیصا کامفیروز جویم بیرم خشت وکمارجو و…….. تاسیس شده است اما شهر اوز با جمعیت ۲۰ هزار نفر وبخش اوز چمعا ۴۱ هزار نفر فاقد دادگاه است وهرچه هم پیگیری میشود تا کنون اقدامی نمیشود چرا

  4. احتمالا با ارتقا دادگاه گراش به دادگستری .اوز هم دارای دادگاه می شود .الان دادگستری گراش در حال افتتاح هست

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد