طنزنویس و نویسنده روزنامه شرق در اوز

به گزارش پسین اوز پوریا عالمی و زهرا عمرانی طنرنویس و نویسنده روزنامه شرق که برای تشکیل کارگاه مشق و نویسندگی در گراش حضور داشتند بنا به دعوت مدیرمسئول پیام اوز ظهر امروز در خانه فرهنگ و در جمع گروهی از نویسندگان و علاقمندان حضور یافتند.

پوریا عالمی طی سخنان کوتاهی گفت: مردم اوز و گراش صاحب درآمد و ثروت مادی و فرهنگی می شوند که با علاقه آن را به شهرهایشان تزریق می کنند. در سایر نقاط کشور مردم همیشه نگاه و تقاضاهایشان به دولت است. ولی شهرهای اوز و گراش بیشتر نگاهشان به ظرفیت و توانایی خودشان هست و این ویژگی در سایر جاها وجود ندارد. اینجا مردم بافت اجتماعی ایجاد و آن را به فرهنگ تبدیل نموده اند. این دو شهر خودشان فرهنگ را به جلو برده و ارتقاء می دهند. امکانات ورزشی که در اوز وجود دارد می تواند به قطب ورزشی استان تبدیل شود که در کنار سایر رویدادهای فرهنگی می تواند، جذب توریست کنند.

بخشدار نیز اظهار داشت: دولت زیر ساخت ها را مهیا کرده است و مردم هم کارهای فرهنگی و اجتماعی را انجام می دند. محمدحسین آتش فراز افزود: به همان میزان که مردم کمک می دهند دولت بیشتر سرمایه گذاری می کند. بطور مثال از ۵ میلیارد تومان بودجه اختصاصی به لارستان برای آب شرب دولت مبلغ ۲ میلیارد و ۸۰۰ میلیون تومان به شهر اوز اختصاص داده است.

مسعود کراماتی شهردار نیز ضمن خوشامدگویی گفت: مردم در حد امکانات در تمام زمینه ها همکاری و همیاری کرده اند. در این بخش انجمن های مختلف توسط جوانان تشکیل و خوب کار کرده اند. مردم حتی به زیرساخت های مهم نیز وارد شده و جاده هم ساخته اند. این مردم مطالباتی دارند و آن ارتقاء فرهنگی و اجتماعی است و اگر مردم همکاری نمی کردند اینجا یک منطقه محروم بود.

رئیس دانشگاه آزاد اوز نیز به مقوله مشارکت فرهنگی و ادبی اشاره کرد و گفت: در دانشگاه سینما و تاتر نیز فعال است و دانشگاه آزاد در حال حاضر بهترین ساختمان را در منطقه دارد.

احمد خضری مدیر مسئول پسین اوز از برگزار کنندگان جلسه، مهمانان و همراهان سپاسگزاری کرد و تاریخچه فرهنگ و مطبوعات را در اوز را توضیح داد و گفت: شهر اوز فرهنگی و دارای سابقه درخشان در مطبوعات و نویسندگی است. زهرا عمرانی به نیروی انسانی اشاره کرد و گفت: باید روی نرم افزار کار کنید شما بیشتر از سخت افزارهای شهرتان صحبت کردید و سعی کنید روی پرورش مدیر و نیروی انسانی سرمایه گذاری کنید.

منصور فقیهی نژاد اظهار داشت: بعضی از کارها از عهده خیر و نیکوکار بر نمی آید مثلا گاز، سد، فرودگاه، لوله کشی آب از دور دست ها و این نعمات را ما از دولت گرفته ایم که تشکر می شود. اگر خیری در ۸۰ سال پیش مدرسه ساخته است دولت هم ۸۰ سال است که هزینه نگهداری و سایر هزینه های آن را می پردازد.

فقیهی نژاد توسعه انسانی را خوب توصیف کرد و گفت: ما غافل نبودیم دانشگاه پیام نور اوز ۵ هزار فارغ التحصیل داشته است که بسیاری از آنان هم اکنون مدیران فعال جامعه هستند.

در پایان مهمانان از تالار کف دانشگاه آزاد بازدید، نشریات پسین اوز و با پیام دانش اوز را ملاحظه و اظهار نمودند از دیدن این نشریات واقعا خوشحال و نشان از فرهنگی بودن شهر اوز است.


3 دیدگاه

  1. کارمند. اوزی

    لازم است که در کلیه اینگونه. ملاقات ها. برای نویسندگان. از. کمبودها. ومطالبات. اصلی. مردم. اوز. هم. با جدیت. صحبت. شود. مانند. گمبود. ادارات مورد نیاز مردم. مثل. دادگاه. ثبت. اسناد. ودفتر پلیس ۱۰. و. ارتقای. اوز به شهرستان. را. با صدای. رسا. بیان. نماییم. تنها. از خدمات. خیران. بزرگوار صحبت. نشود. اوز. کمبودهای. بسیاری. دارد که. باید. اطلاع. رسانی. شود. باتشکر

  2. معمولا در اوز مسولین وفعالان فرهنگی در ملاقاتهای افراد ی که به اوز می ایند به صورت زیادی تقریف وتمجید از شهر اوز میکنند باید بیشتر از مشکلات وکمبودها ومطالبه اصلی مردم که ارتقای اوز است مطرح نماییم تا به گوش مسولان استانی وکشوری برسد

  3. آقای پوریا عالمی یک خبرنگار برای برنامه کلاس قصه نویسی به گراش امده است و احتمالا بخاطر لطف یا اصراری که در کلاس از سوی همشهریان یا خبرنگاران اوزی صورت گرفته است و برای بازدید به اوز دعوت نموده اند سری هم به اوز زده است .این خبرنگار فکر نکنم در مورد بازدید از اوز گزارشی تهیه و منتشر نماید بنابراین اصرار بر طرح مشکلات مردم اوز برای ایشان تاثیر گذار نخواهد بود. بهتر است مشکلات مردم اوز ازسوی نشریات اوز مطرح و برای مسولان منطقه و استان بصورت جداگانه پیگیری مستمر صورت گیرد .با نامه نوشتن خالی هم دردی دوا نمیکند باید برای هر اداره ای یا سازمان افرادی را مسول شده تا پیگیری حضوری صورت گیرد یا مسولان فلان اداره و ارگان و سازمان به اوز دعوت شوند تا از نزدیک با مردم و مشکلاتشان آشنا شوند.

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد