علی پور  فرماندار شهرستان اوز: در تامین امکانات بهداشتی هیچ مشکلی نداریم

به گزارش پسین اوز، ستاد پیشگیری از ویروس کرونا ۲۰ اسفندماه ۹۸ در سالن فرمانداری شهرستان اوز با حضور بخشداران بیدشهر،مرکزى،شهردار، اعضای شورا، معتمدین و اصحاب رسانه برگزار شد.

على اصغرعلی پور فرماندار شهرستان اوز عنوان داشت با این که اصناف اعلام کردند که در واقع  شهر تعطیل باشد نه تنها در مرکز شهرستان بلکه در همه شهرستان اوزاین کار نیز انجام  شد و در حال حاضر حدود ۱۵ نفر در لار  به ویروس کرونا مبتلا هستند در واقع باید یک ساماندهی و هم فکری شود که در سطح شهر اوز لااقل آن اصناف غیر ضروری با پشتوانه خودشان بسته باشند.

وی در ادامه گفت ؛ صبح دیروز بیشتر مغازه ها در شهرتعطیل بود و درواقع ما چنین اجازه ای نداریم که فشاری بر روی اصناف برای بسته بودن وارد شود و اگر تعطیلی لازم است خودشان باید انجام دهند و از شواری شهر و معتمدین درخواست کردبه نوعی برنامه ریزی و در خانواده ها نفوذپیدا کنند و از آنها بخواهند که از خانه بیرون نیایند. فرماندارگفت: روز ولادت حضرت امام علی(ع) اثر مثبتی دیدم و همه جا تعطیل و برای بازدید به کمپ ها سرکشی کردم وضعیت بسیار مطلوبی بود و این ستاد مردمی که تشکیل شده است بسیار موثر است. خدا را شکر که در شهرستان اوز این اتفاق هنوز نیافتده و ویروسی وارد شهر نشده است و این بخاطر خرد جمعیاست . کمپ ها در ورودی و خروجی ها فعال هستند از هلال احمر، شبکه بهداشت، نیروی انتظامی، سپاه و همچنان نیروی های مردمی و مخصوصا یاوران شورا تشکر می کنم که بدون هیچ گونه چشم داشتى خدمت می کنند. درخواستم از شورا، معتمدین و اصحاب رسانه است که مردم را هدایت کنند که کمتر بیرون بیایند. ارزش این را ندارد که به این بیماری و هزینه دچار شوند. به سمت پیشگیری و خود قرنطینه گی پیش برویم. خدارا شکرکسانی که در شهرستان اوز هم بستری بودند جواب  آنها منفی بوده. خیلی باید مراقب بود چون ارتباط ما با گراش و لار خیلی زیاد است این موضوع را با کنترل و همفکری انجام دهیم. مردم را قانع کنیم که به سطح شهر ورود نکنند. انشااله که شهرمان در سلامت کامل باشد.

علی پور ادامه داد: تا حدود زیادی در بخش ها و روستاها گندزادئی شده است. باید همه شوراهای بخش را فعال کنیم هشدارهای لازم را به مردم بدهیم. ممنوعیت و عدم حضور در چهارشنبه سوری توسط خود مردم نیز باید به اجرا در بیاید. در خروجی لار و گراش یک کمپ مستقر است. ما هم اگر نیاز باشد یک کمپ در ورودی اوز راه اندازی کرده  و این کمپ ها در همه جا: بیرم، ارد، کوره، خنج، لامرد و.. به صورت زنجیره ای با کمک شورای تامین پوشش داده شده است. این کارها با قانع و  صحبت کردن مردم  عملی است. مردم خود باید رعایت کنند.

وی ازبخشداران در خواست کرداز کمک خیرین استفاده و برای ۱۱ روستا این کنترل ها انجام شود همان طور که در اوز این کار انجام شده است  این کار را منسجم تر و از توان خیرین استفاده تا اجرایی شود. ما برای خرید مواد بهداشتی نیز لینک های خرید داریم که از طریق معاونت درمانی و بهداشتی با شرکت های دولتی می توان برای تامین وسایل که معرفی می کنند با دانشکده علوم پزشکی لار و  دانشگاه علوم پزشکی شیراز  همانگی می شود و در حوزه تامین اگر خیرین  بخواهند برای  تامین امکانات هیچ مشکلی نداریم.

علی پور در پایان گفت: اولویت اول ما فعلا  کنترل این بیماری جهانی است. انشااله بحث ارتقاء ادارات دادگاه، پزشک قانونی، ثبت، بهداشت و  بنیاد مسکن، شبکه بهداشت که حکم انتصاب دکتر  صباغی زده شده است که انشااله این کار انجام مى  شود   در ادامه بحث سگ های ولگرد و جمع آوری از سطح شهر نیز قرار شد با کنترل  توسط شهردای نیز جمع آوری و اقدام شود.

محمد شاحسنی بخشدار بیدشهر عنوان داشت:  چهار ایستگاه و کمپ کنترل ۱-ورودی کوره از سمت شیراز ۲- وردی بیدشهر و هود از سمت جویم و بلوکات هرم و کاریان ۳-ورودی گلار از سمت تنگ نارک و خنج ۴- ورودی قلات ایجاد شده  و به حمداله ما موردی درباره بیمازى نداشته ایم.

سینا آقایاری بخشداری مرکزی نیز گفت: ما دیروز از کل بخش مرکزی: کهنه، شهرک توحید، فیشور و محلچه بازدید کردیم و مشکل تامین مواد بودکه درمانگاه و مراکز درمانی ها بعضی از اقلام مثل ماسک که توسط خود مردم فداکارانه همت می کنند تهیه می شود. بعضی از اقلام مانند دستکش و مواد ضدعفونی کننده و بهداشتی توسط خیرین  از مرکز تهیه می کنند. وی در ادامه گفت: در بخش مرکزی برای هر روستا پیشگیری ستاد بهداشت شامل: دهیار، شوراها، پزشکان، خیرین و معتمدین نیز تشکیل شده است. کمپ ورودی فیشور و شهرک توحید داریم و اگر لازم است که کمپ ها اضافه شود نیز ما این آمادگی را داریم. بحث کمبود مواد ضدعفونی کننده بحث کشوری است.


پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد