لوح تقدیر جشنواره ادبیات فارس در دستان فروغ هاشمی

برای نخستین بار جشنواره ادبیات بومی مردم استان فارس در شهرستان استهبان برگزار شد و به برگزیدگان حوزه های آداب و رسوم، ترانه های کار، ترانه های مادرانه و لالایی ها و خوراکی ها و نان های محلی در مقام دوم تندیس جشنواره و لوح تقدیر اهداء شد.

به گزارش پسین اوز و به نقل از ایرنا، جشنواره ادبیات بومی مردم استان فارس در تالار شمس اصطهباناتی شهرستان استهبان برگزار شد.

معاون فرهنگی و امور رسانه اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی فارس در آیین اختتامیه جشنواره گفت: این رویدادها برای حفظ، نگهداری و پاسداشت فرهنگ و آداب و رسوم محلی استان ضروری است.

غلامرضا خوش اقبال افزود: اداره کل بر تداوم برگزاری این رویداد تاکید داشته و حمایت های لازم را انجام می دهد. خوش اقبال با اشاره برضرورت حفظ آداب و رسوم کهن گفت: نباید با حضور تکنولوژی های رنگارنگ، ادبیات و فرهنگ عامیانه مغفول بماند.

در این آیین رئیس اداره فرهنگ و ارشاد، معاون فرمانداری، رئیس انجمن داستان نویسان شهرستان استهبان نیز صحبت کردند و هیئت داوران هیچ آثاری را شایسته مقام های اول و سوم ندانست و در مقام دوم تندیس جشنواره و لوح تقدیر به محمود بهره مند از شهرستان داراب به دلیل پژوهش در بخش آداب و رسوم و به فروغ هاشمی از شهرستان اوز به خاطر پژوهش در بخش ترانه های کار، ترانه های مادرانه و لالایی و به نسیم آل ابراهیم از شهرستان استهبان برای پژوهش  در بخش خوراک ها و گونه های مختلف نان اهداء شد. شایستگان تقدیر نیز در بخش های مختلف موفق به دریافت لوح و هدایا شدند.


2 دیدگاه

  1. گلایه مندی. یک همشهری

    مبارک است اما از شهرستان اوز هیچگاه خبری از فعالیت های اقتصادی وعمرانی وابادانی دیده نمی شود نه خبری از کارگاه وصنعت وکشاورزی است و نه خبری از بلوار وفضای سبز ومیادین جدید است

  2. خانم هاشمی درود بر شما

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد