میلاد پیشداد رئیس هیات فوتبال بخش اوز برکنار شد 

این روزها در اوز و توابع بحث کنار گذاشتن میلاد پیشداد از راس هرم هیات فوتبال بخش اوز خبر داغ محافل فوتبالی منطقه شده است. برای روشن شدن بهتر موضوع به سراغ میلاد پیشداد مسئول سابق هیات فوتبال و سید یوسف حسینی مسئول اداره ورزش و جوانان اوز رفتیم تا علت این برکناری را از زبان آنان جویا شویم. در زیر گفتگوی پسین اوز با میلاد پیشداد و سید یوسف حسینی را به سمع و نظر خوانندگان محترم می رسانیم:

میلاد پیشداد - فوتبال  

آقای میلاد پیشداد سلام: نشریه پسین اوز در شماره اخیر خود در همین ماه با شما به عنوان رئیس هیات فوتبال بخش اوز مصاحبه ای انجام داده بود که از سمع نظر خوانندگان گذشت. اما امروز شما از مسئولیت تان در فوتبال این بخش کنار گذاشته شده اید چرا؟ 

با نام و یاد خدا و تشکر از شما که به موضوع برکناری ما از هیئت فوتبال اوز ورود کردید تا حداقل از طریق نشریه و سایت پسین اوز بتوانم در خصوص این مسائل با مخاطبان صحبت کنم بنده به عنوان مسئول هیات فوتبال بخش اوز از یک هفته گذشته که از این مسئولیت کنار گذاشته شده ام تا کنون کوچکترین دلیل برای برکناری ام نمی دانم چرا که این علت را شفاف یا کتبابه من اعلام نشده است. من به عنوان مسئول هیات فوتبال در نزدیک به ۶ سال گذشته همواره مورد حمایت رئیس اداره ورزش و جوانان بودم و ایشان همیشه از من به عنوان یک نیروی فعال و کارآمد یاد می کردند. اما الان مشخص شده است که مسئول اداره ورزش و جوانان اوز جناب آقای سید یوسف حسینی حرف و عملش یکی نیست. 

بنده از روز اول حضورم در هیات فوتبال با خواست خودم و به عشق و علاقه خدمت به فوتبال شهر و بخش اوز پا به میدان گذاشته ام. نزدیک به شش سال قبل که هیات قبلی استعفا کرده بود و کسی حاضر نبود این مسئولیت سنگین را قبول کند با کوچکترین چشم داشتی حاضر شدم برای فوتبال این منطقه خدمت کنم و پا به عرصه این خدمتگزاری گذاشتم. در طول مدت فعالیت ام در هیات فوتبال با کم ترین اعتبارات مالی و با کم ترین نیرو همکار در هیات فوتبال شروع به کار کردم و از جان و دل مایه گذاشتم. آن زمان که همه برای زندگی و امرار معاش خانواده راهی دبی، بندرعباس یا شیراز می شدند من در اوز ماندم و به عشق شهرم و به عشق ورزش فوتبال و خدمت برای این ورزش در اوز همه سختی ها را به جان خریدم و کار کردم. هیات فوتبالی که من در آن به مدت ۶ سال فعالیت کردم از با ثبات ترین هیات های فوتبال ادوار گذشته اوز بوده است و به گواه همه علاقمندان ، من صادقانه خدمت کردم و در حد توان و بضاعت موجود از هیچ کوششی برای اعتلای ورزش فوتبال شهر و بخش اوز کوتاهی نکردم اما در این مدت آماج توهین ها و افتراها قرار گرفتم. ولی همگان و کسانی که صداقت، هدف، علاقه و تلاش شبانه روزی بنده را می دانستند و می دیدند بر راهی که آمده بودم صحه می گذاشتند و مرا تشویق به ماندن می کردند و من با حمایت همین مردمی که فوتبال را پاک و صادقانه می خواستند به تلاشم برای خدمت به جوانان و نوجوانان علاقمند به فوتبال ادامه می دادم. مسئول محترم اداره ورزش و جوانان اوز بارها اعلام کرده بودند که هیات های ورزشی باید در کنار خود خیرین و هیات امناء همان رشته ورزشی را داشته و تشکیل دهند اما با توجه به مسئولیتی که داشتند برای هیات فوتبال این همکاری را انجام ندادند و عملاً ورزشی که بیشترین مخاطب در این بخش را دارد از داشتن هیات امناء قوی و منسجم برخوردار نبود. این در حالی بود که رئیس محترم اداره ورزش و جوانان می توانست برای کمک به هیات فوتبال آستین را بالا زده و یک هیات امنایی که بتواند بازوی پرتوانی برای این ورزش باشد از معتمدین شهر و روستاها تشکیل می داد که متاسفانه انجام نشد. هیات فوتبال ما در طول خدمت خود مسابقات متعدد در رده های سنی مختلف برگزار نموده است و بارها اقدام به تشکیل کلاس های آموزشی داوری و مربیگری کرده است تیم های ورزشی را به مسابقات مختلف برون شهری اعزام کرده ایم اما متاسفانه رئیس اداره ورزش و جوانان برای دادن یک روحیه به بازیکنان هم حتی در کنار ما نبود و به طور کلی حضور فیزیکی در کنار ما نداشت و حضورشان بسیار کم رنگ بود. 

*چگونه از برکناری خود اطلاع یافتید؟ 

رئیس محترم اداره ورزش و جوانان به من زنگ زدند  که به اداره بروم. در آنجا خیلی راحت و با صراحت گفتند: آماده اید برای تغییرات در هیات فوتبال؟ گفتم چه تغییری؟ گفت: می خوام رئیس هیات فوتبال را تغییر دهم . اول فکر کردم شوخی می کند چرا که خود ایشان بارها به من گفته بودند تا وقتی من مسئول اداره ورزش و جوانان اوز هستم شما هم مسئول هیات فوتبال اوز هستید. ولی شما هر وقت نمی خواهید در فوتبال بمانید حداقل ۶ ماه قبل به بنده اطلاع بدهید که جایگزین شما را پیدا کنم. ولی نمی دانم چی شد که یکدفعه سریع تصمیم به تغییر بنده گرفتند. البته من پیگیر این موضوع خواهم بود چرا که کنار رفتن بنده به این شکل و در حالی که حکم مسئولیت هیات فوتبال بخش اوز از هیات فوتبال لارستان را تا دی ماه سال ۹۷ دارم.  

این را هم اضافه کنم که من علاوه در هیات فوتبال مسئول هیات اسکیت اوز هم بودم ولی این مسئولیت هم از بنده گرفته شد و به شخص دیگری واگذار گردید. ورزش اسکیتی که زحمات زیادی برای فعالیت آن کشیدم. در حد بضاعت  بهترین مربی برای اوز آوردم و نونهالان و نوجوانان را به این ورزش علاقمند کردم و همگان شاهد فعالیت خوب این ورزش از پایه و برگزاری مسابقات برای نونهالان و دیگر رده های سنی  در زمان تصدی مسئولیت آن توسط بنده بودند. 

پسین اوز - ورزش

باور بفرمائید حق من این نبود که اینگونه با من برخورد شود. با من بی مهری شده و منطقی نبود که مرا برکنار کنند من برای  ورزش فوتبال اوز در این مدت به نوبه خودم  زحمت کشیدم هر چند مسئولیت هیات فوتبال یا هر رشته دیگری ملک بنده نیست و همانطوری که دیگران آمدند و رفتند ما هم باید یک روز می رفتیم اما نه به این صورت. رفتن ما می توانست بعد از نزدیک به ۶ سال آبرومندتر و منطقی تر انجام می گرفت ،  اگر به هر جوان یا هر مسئول دیگری در ورزش اینگونه برخورد شود انگیزه و علاقه از او گرفته می شود و به نوعی خرد می شود. من این ها را که گفتم دلیل بر این نیست که حتما باید در مسئولیت هیات فوتبال بمانم و برای این پست و مقام تلاش کنم نه اصلا اینطور نیست من همواره هدفم خدمت بوده است و سعی خواهم کرد در آینده نیز به طریق دیگری برای جامعه و شهرم فردی خدمتگذار و مفید باشم. من معتقدم برای موفقیت در هر ورزشی باید قدر شخصیت ها را دانست و برای اینکه به شکل نامطلوبی کسانی که برای خدمت پا به میدان می گذارند برکنار نشوند کار گروهی وجود داشته باشد تا با هم فکری این کارگروه نسبت به عزل یا نصب یک شخص در ورزش تصمیم گیری شود. باید گفت: متاسفانه با برخورد نادرستی که با من شده من به شدت ناراحت ام و احساس می کنم به شخصیت من و همه همکارانی که خالصانه در طول این مدت با من همکاری داشتند برخورد خوبی نشد هر چند امیدوارم فوتبال اوز بتواند راه توسعه و ترقی و پیشرفت را پیش رو داشته باشد. 

*شما برای موفقیت در ورزش به ثبات مدیریتی معتقداید یا حضور چهره های نو و تازه نفس را در ورزش و هیات های ورزشی به صلاح می دانید؟ 

بنده به ثبات مدیریتی معتقدم چرا که در این صورت است که می توان برنامه ریزی کرد و به هدفی که مدنظر است رسید. 

*قطع همکاری شما با هیات فوتبال به معنای دوری شما از فوتبال خواهد بود؟ 

متاسفانه بله و با این وضعیت که برایم به وجود آمده است از ورزش و فوتبال دوری خواهم کرد. 

*شما به عملکرد خود در هیات فوتبال اوز در این مدت از ۲۰ چه نمره ای می دهید؟ 

با توجه به اینکه هیچ حمایتی نداشته ایم و بودجه ای در اختیار نداشتیم و فقط از روی علاقه خدمت می کردیم به هیات فوتبال خود نمره ۱۸ می دهم. 

*آینده فوتبال اوز را چگونه ارزیابی می کنید؟ 

اگر سرمایه گذاری در ورزش خصوصاً فوتبال صورت گیرد و از دانش ورزش استفاده شود فوتبال ما آینده روشنی خواهد داشت. 

***

در تماس با سید یوسف حسینی مسئول اداره ورزش و جوانان در مورد علت برکناری مسئول هیات فوتبال ، ایشان ضمن تقدیر و تشکر از زحمات چندی ساله آقای میلاد پیشداد در هیات فوتبال اوز اظهار داشتند تغییر و تحول در هیات های ورزشی در کل کشور یک امر طبیعی است و در جهت توسعه و عملکرد بهتر و تقویت هیات های ورزشی است. لذا تغییر در راس هیات فوتبال اوز نیز در همین راستا صورت گرفته است که مواردی چند از علت کنار گذاشتن مسئول سابق هیات فوتبال اوز در جلسه تودیع و معارفه روسای قدیم و جدید هیات فوتبال بخش اوز به اطلاع خواهد رسید.

پسین اوز از هردو این بزرگوران که در این گفتگو شرکت نمودند کمال تشکر و امتنان خود را ابراز می دارد .

با احترام / علی تیرزن


پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد