۱۴ تیر روز قلم مبارک باد

می گویند سال ها پیش در ایران باستان یکی از جشن های مهم پاسداشت قلم بوده است.

به گزارش تبیان، جشن تیرگان(سیزدهم تیرماه) بسیار باشکوه برگزار می شده است. در این روز هوشنگ پادشاه پیشدادی ایران، نویسندگان و کاتبان را گرامی می داشت. ابوریحان بیرونی دانشمند ایرانی نیز سیزدهم تیرماه را روز ستاره عطارد نامیده و نوشته است چون عطارد (تیر) کاتب ستارگان است پس سیزدهم تیرماه را روز نویسنده نامیده است.

پس از پیروزی انقلاب اسلامی ایران به رهبری امام راحل انجمن قلم ایران روز چهاردهم تیرماه را روز قلم نامگذاری کرد. پایگاه خبری، اجتماعی و نشریه پسین اوز روز قلم را گرامی داشته و به نویسندگان و اهل قلم بخش کهن اوز تبریک می گوید.

شهر اوز مرکز بخش کهن اوز تابع شهرستان لارستان استان فارس با بیش از ۲۰ هزار نفر جمعیت و ۹۸۶ متر ارتفاع از سطح دریا با داشتن عناوین شهر دوستدار کودک و شهر خلاق در کتاب و کتابخوانی در کشور جمهوری اسلامی و نشریات مکتوب پسین، پیام و با پیام دانش و نویسندگان بزرگ چون مرحومان تائب اوزی، مولوی، محمدهادی کرامتی، محمدامین کرامتی، محمدشریف کمالی و بیش از ۵۰ نفر نویسنده و اهل قلم و کتاب با داشتن انجمن مستقل خوشنویسان، اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی و چهار دانشگاه و غیره در استان فارس به عنوان شهر فرهنگی و اهل قلم معروف و مشهور است.

پسین اوز


2 دیدگاه

  1. روز خبر نگار مبارک باد. سعی کنیم که حرف دل مردم. ومطالبات مردم. را بیشتر. منعکس. نماییم. از. زدن. حرفها. وتیترهای. مسولین. ومطالبی که. صرفا. باب میل. جریانات. قدرت است. پرهیز. نمایید. مردم. امروزه. اگاه. هستند. وروزنامه های. مردمی. با. نشریات. قدرت. گرا. را خوب. ازهم. تشخیص. میدهند در اوز هم. این. اگاهی. وجود. دارد. دوران. نشریات طرفدار قدرت. ویا. خنثی. به سر امده است درضمن. تعریف. وتمجید. از اوز. وشخصیتهای. حال. وگذشته. اوز. را بیش از حد معمول. ومعقول. ودرحد. اغراق. نباشد که مردم. سایر. مناطق. هم. جال. وروز. اوز. امروز. را میدانند. ومی بینند ما. با تمام. تفاصیل. از نظر فرهنگی. چندان. فاصله. معنا. داری. با سایر مناطق. هم. ردیف. نداریم. با تشگر ،۶

  2. بسیاری از اوزیها ازین همه تعریف از خود دلخوشی ندارند چون یک نوع خودشیفتگی فرهنگی است در گراش خنج وبستک ولار و…….هم مردمان با فرهنگ ونویسنده بوده وهست ایا این همه باید خود را مشعول این مسایل گنیم که از کارهای اساسی وزیر ساختی واقتصادی عقب بمانیم واقعیت امروز اوز چیز دیگری است که علیرعم فرهنگی بودن از قافله پیشرفتهای عمرانی وابادانی از سایرین عقب تر هستیم

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد