نشست شورای شهرستان با حضور نماینده مجلس

جلسه رسمی شورای شهرستان با حضور دکتر جعفرپور نماینده مجلس شورای اسلامی برگزار شد .
در این جلسه ابتدا مقیمی رئیس شورای شهرستان ضمن خوش آمدگویی و تشکر از دکتر جعفرپور گفت : امیدوار است که این جلسات ادامه داشته باشد و شوراها را نمایندگان مردم خواند که میتوانند کمکهای مهمی در توسعه منطقه باشند و از جایگاه شوراها گفت و گله مندیهای خود را از برخی مسولین اعلام کرد و گفت شوراها برخی مواقع بلاگردان مسولین میشوند که باید این نقش تغییر کند . و گزارشی هم از عملکرد شورای شهرستان ارائه داد .

سپس هر کدام از نمایندگان مسائل و مشکلات منطقه خود را که عمدتا راه ، آب ، مخابرات ، بهداشت و درمان وغیره بود بیان کردند .
راستگو نماینده اوز و عضو شورای استان گفت : وضعیت شورای شهرستان لارستان وضعیت مناسبی است و بارها از این شورا در شورای استان به عنوان شورای نمونه و فعال نام برده شده است که این موقعیت را باید مدیون مدیریت خوب مقیمی رئیس شورای شهرستان و ترکیب خوب شورای شهرستان بدانیم . و شورای شهرستان میتواند در کارها و پروژه های مختلف کمک نماینده مجلس باشد و خواستار ارتباط نزدیکتر این شورا با دفتر نماینده مجلس شد .
سپس به مشکلات زیر اشاره کرد :
۱. منبع آب در اوز از ضروریات است که على رغم درخواست تا کنون بودجه ای برای این پروژه در نظر گرفته نشده است .

۲. خطوط موبایل در روستاها دارای مشکل است .

۳. مشکل ادعای مالکیت راه و شهرسازی در ارتباط با مناطقی از شهر اوز که بعضا از انجام کارهای ساختمانی هم جلوگیری شده است .

۴. با توجه به شلوغ شدن پمپ بنزینها در منطقه خواستار پیش بینی تدابیری جهت عدم تکرار این موضوع شد .

۵. در برخی از روستاهای بخش آمار نگران کننده ای از عوارض کلیوی وجود دارد که با کمک دوستان روستا پیگیر این موضوع هستیم که احتمالا مشکل از آب مصرفی اهالی این روستا است .که پس از تحقیقات لازم این موضوع با نماینده محترم مطرح و خواهان کمک و ارشاد در این زمینه هستیم .

طاعتی نماینده شورای بخش اوز گفت :
در ابتدای جاده اوز به بلوک و روستاهای بخش که توسط خیرین منطقه احداث گردیده و راه اتصال منطقه به جهرم و شیراز میباشد گردنه پر پیچ و خمی به طول ۵ کیلومتر وجود دارد که وضعیت مناسبی ندارد و نیاز به ترمیم و تعریض آن است و خواستار کمک نماینده در این زمینه شد . سپس طاعتی دیگر درخواستهای بخش را نیز مکتوب تقدیم نماینده کرد و خواستار پیگیری آنها شد ‌.

دکتر جعفرپور پس از شنیدن صحبتهای نمایندگان گفت : از فرصتی که برای خدمتگذاری پیش آمده استفاده کنیم و با برنامه ریزی و اعتماد به نیروهای خود و حفظ وحدت و همبستگی ملی از مشکلات عبور کنیم .
بخش زیادی از مشکلات را ما و شما مشترکا حس میکنیم و تقسیم کار راهی است برای کم کردن مشکلات و انعکاس مشکلات به نماینده به تنهایی کافی نیست و به همراهی و کمک دیگران از جمله فرماندار و شوراها نیاز است .
و گفت مدیران ادارات را در جلسات دعوت کنید و مستقیما صحبت کنید و دفتر نماینده نیز از خواسته های شما دفاع میکند .
در قسمتی دیگر راستگو از پیگیری نماینده در ارتباط با انتقال آب خلیج فارس پرسید .
و دکتر جعفر پور پاسخ داد : دولت موظف به تامین آب شرب است ولی آب صنعت جز تعهدات دولتی نیست . و جاهایی که مصرف کننده تضمینی آب داشته باشند (صنعت های بزرگ آب بر ) مثل یزد و کرمان کار را شروع کرده اند .سپس دکتر جعفرپور توصیه کرد در کشاورزیها به خصوص در سیستم آبیاری تجدید نظر کنیم و برویم به سوی استفاده از پس ماند آب .


پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد