نماینده مجلس در نشست خبری : در مدت ۶ ماه سه وعده انتخاباتی تحقق یافت

به گزارش پسین ا‌وز  حسین حسین زاده نماینده شهرستان های لارستان ، گراش ، اوز وخنج در مجلس شورای اسلامی در نشست خبری درجویم گفت: از همه مردم که برای اولین بار در تاریخ انتخابات لارستان  یک جوان را به عنوان نماینده انتخاب کرده  تشکر و افتخار می کنم و همین وظیفه بنده را بسیار سنگین می کند.

بعد از انتخاب بنا بر این بود که از ظرفیت جوانان، نخبگان، ورزشکارران مخصوصا بانوان در مجموعه ۴ شهرستان استفاده کنیم. در شهرستان اوز بانوان پیشرو بوده و شهر خلاق و شهر کتاب، لارستان بزرگ، گراش قهرمان، خنج کهن دست تک تک مردم این سرزمین را می بوسم. امیدوارم بتوانم قدمی و کارخیر در این وضعیت  سخت معیشتی برداریم.

در همین راستا در ظرفیت نخبگان کار گروه های را در موضوعات مختلف به عنوان بازوی مشورتی تشکیل داده ایم  و بنده سه وعده  انتخاباتی را که داده بودم در این شش ماه  عملی کرده ام. اولین وعده آماده کردن  دو واحد آپارتمان برای کارگروه ها، شوراها و کسانی که برای کارهای اداری شهر، روستا و بخش و توابع پیگیری مسائل به تهران سفر  می کنند در نظر گرفته ایم.

دومین وعده  که در سه ماه اول ۲۰ نفر در بحث اشتغال جذب شوند به با مراجعه به شوراها و آن فردی که نیازمند است واقعا پای کار باشد جذب شود و این کار انجام شد.

 سومین  وعده آوردن طرح ملی بود. ایستگاه تقویت فشار را پیگیری کردیم. با رایزنی بسیار مگاپروژه خنج بزرگ ترین پروژه است با مبلغی بالغ بر ۱۳۰ میلیون یورو پیگیری کرده در آینده نزدیک  شاهد انعقاد قرارداد و کلنگ‌زنی خواهیم بود که حداقل ۳۰۰ نفر مستقیم و ۷۰۰ نفر غیر مستقیم به کار گرفته خواهد شد.

حسین زاده ادامه داد: وضعیت در اشتغال این منطقه زیبنده نیست. در زیرساخت‌ها محروم هستیم. در منطقه سعی کرده به زیرساخت‌ها توجه کنیم.  در یکی دو ماه آینده حداقل ۷۰ نیرو در یکی از شرکت‌های نفتی در حوزه انتخابیه جذب خواهند شد.

در حوزه آب، خط یک سد سلمان فارسی که خنج، اوز، گراش و لار در آن قرار دارد را داریم. خط دوم سد سلمان که ۳۶۸ کیلومتر است، از جهرم و مبارک‌آباد به سمت منصورآباد، جویم، بنارویه، بیرم  و بخش صحرای باغ می آید و بیش از ۲ هزار میلیارد تومان برآورد کردند. همچنین اقداماتی در زمینه ورزش و بهداشت داشته توانسیتم چندین میلیارد تومان از بودجه وزارت نفت جذب کنیم. وی  از تلاش کارگروه ها  تشکر و به عملکرد مسئولان دفتر اشاره نمود: در اوز ۱۲۰ میلیارد تومان، لار ۱۲۵ میلیارد تومان، گراش حدود ۵۰ میلیارد تومان، و در خنج یک ایستگاه برق ۳۱ میلیارد تومان از وزارت نفت گرفته ایم.

بعد از سخنان مهندس حسین زاده نماینده مردم شهرستان های لار، خنج، گراش و اوز هر کدام از خبرنگاران ۴ شهرستان یک تا دو سوال مطرح کردند.

سوالات مطرح شده توسط خبرنگاران

۱- ارتقاء دانشکده های علوم پزشکی لار و گراش

۲- وضعیت تکمیل کتابخانه بنارویه

۳-برنامه شما برای استقرار ادارات و حضور فرماندار شهرستان گراش

۴-در خصوص بودجه سال ۱۴۰۰

۵-برنامه مجلس برای مبارزه با فساد و پیگشیری از اختلاس ها

۶-تصویب طرح حمایت دولت از خیرین

۷-گرانی مسکن

۸-وضعیت اقتصادی و معیشتی مردم

۹-ضعف زیرساخت ها در حوزه های راه، آب و مخابرات

۱۰-حمایت از خبرنگاران

 پاسخهای نماینده:؛

۱- درخصوص ارتقاء دانشکده علوم پزشکی لارستان به دانشگاه،  بایستی در زمینه ارتقاء دانشکده ابتدا قوانین را مطالعه کنیم. برای اینکه حقانیت نماینده ثابت شود باید بگویم عادت بد منطقه جنوب فارس دیده تنگی است. بنده تا کنون هیچ نامه ای در خصوص ارتقاء دانشکده علوم پزشکی گراش یا دیگر مسائل انجام نداده، مردم لارستان مردم شریفی هستند  و من با مردم لار مشکلی ندارم، اما برخی مسئولین که باعث عقب افتادگی لارستان شده اند این مسائل را مطرح می کنند که نماینده به فکر شهرستان خود است و در فضای مجازی و برخی نشریات مورد آماج حملات قرار می گیرم، در حالی که بنده با هدف و ایده کار می کنم من انتظار تشکر ندارم چون وظیفه خود را انجام می دهم بایستی دست به دست و با همدلی و نه همزبانی  پیش رویم.

۲- تکمیل کتابخانه بنارویه نیز جزء یکی از دغدغه های ما است و بدریه جوکاری عضو شورای شهر نیز به طور جدی پیگیر این کار بوده، و در اولین فرصت بعد از تخصیص بودجه این مورد انجام خواهد گرفت.

۳- بحث استقرار ادارات در هر شهرستان از وظائف فرمانداری است و نماینده دخالتی در عزل و نصب ندارد.

۴- با توجه به شرایط فعلی وآثار منفی کرونا که در بحث اقتصادی دیده می شود توسعه مشارکت عمومی و خصوصی را می طلبد. بودجه ۱۴۰۰ در حالی بسته می شود که نزدیک به پایان دولت فعلی است و هفته آینده در صحن علنی مجلس بحث و گفتگو خواهد شد.

۵-طرح مبارزه با فساد در مجلس مطرح و در بحث تحقیق و تفحص، قوه قضاییه هم ورود کرده است.

۶-  این طرحی را که اگر قرار است با کمک خیرین و دولت پروژه ای انجام شود، ابتدا دولت تعهداتش را انجام بدهد، و بعد خیرین وارد شوند، را به مجلس داده ایم.

۷- طرح تولید مسکن ملی کلید زده شده و گرانی مسکن همه جا وجود داشته، اما در گراش بدتر است. به دلیل محصور شدن گراش بین کوه سیاه و سرخ، یکی از دلایلی که جاده چک چک را پیگیری می‌کنیم بحث مسکن است. یکی از راه‌های ارزانی مسکن، انبوه‌سازی و شهرک‌سازی است.

۸- مجلس جای قانون و دغدغه است و همچنین برای بهبود معیشت افراد کم درآمد، تجارت خارجی و صادرات غیر نفتی در تلاش هستیم.

۹-ضعف زیرساخت ها در حوزه های راه، آب و مخابرات از عمده چالش ها و مشکلات مردم در شهرستان های لارستان، خنج، اوز و گراش است. طول کل راه های منطقه لارستان بیش از سه هزار و ۶۷۶ کیلومتر است اما میزان بزرگراه های ساخته شده در منطقه با وجود محورهای پرتردد و کریدور شمال به جنوب هنوز کمتر از ۲۳۰ کیلومتر است. محرومیت مردم این منطقه باحدود ۱۹ هزار کیلومتر مربع و ۱۹ درصد مساحت استان فارس و داشتن بسیاری از ظرفیت ها در بخش های مختلف به خصوص در حوزه انرژی ، معادن و ظرفیت های تاریخی زینبده نیست.

۱۰- طرح مشاغل سخت خبرنگاران وکتابداران کلید خورد اما تایید نشد.

در بین جلسه از طرف شورا و شهرداری جویم از دکتر نازنین رضایی که قبلا در مرکز جامع سلامت جویم مشغول بوده اند تشکر وقدردانی کردند.

این نشست چهار ساعته با حضور خبرنگاران پسین اوز، آفتاب لارستان، پنج دری گراش، میلاد لارستان، خنج نیوز، اوز امروز وگریشنا با صرف شام و دادن هدیه از طرف دفتر نمایندگی به خبرنگاران پایان یافت.


2 دیدگاه

  1. قابل توجه مسولان محترم

    بر خلاف مطالبی که گفته میشود اوز دربین شهرستانهای تازه تاسیس فارس از حیث داشتن ادارات جدید الگو ونمونه است باید عرض با بررسی واطلاعانی که در سایتها خبری وشهرستانی وجود دارد این چنین نیست در زرقان بیضا وخفر و……علاوه بر دادگاه واداره ثبت ادارات کار وامور اجتماعی اداره امور عشایر اداره راهداری وامور حمل ونقل ومیراث فرهنگی مستقر هستند

  2. سیلوانا سلمانپور

    درود بر این نماینده جوان و پر تلاش که تا کنون بی هیچ تبعیضی و بسیار روشن ، عملکرد خوبی از خود نشان داده اند.
    امید که همواره چنین بمانند.

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد