نویسنده کتاب های کودکان و نوجوانان در دانشگاه آزاد

اولیاء دانش آموزان مجتمع آفرینش و آموزشگاه زارع و گروهی از مسئولان و علاقمندان در تالار فردوسی دانشگاه آزاد اسلامی مرکز اوز از سخنان نویسنده کتاب های کودکان و نوجوانان بهره بردند.

این تجمع که در ساعت ۱۶ و ۳۰ دقیقه روز دوشنبه ۱۵/۸/۹۶ با قرائت قرآن و سرود جمهوری اسلامی آغاز شد. مجریان برنامه مانیا شریفی و آلا یزدانی دانش آموزان مجتمع آفرینش از دانش آموزان کلاس اول درخواست سرود خوانی نمودند که آنان نیز سروده دکتر افسانه شعبان نژاد را با مربی گری معصومه هرمی به زیبائی با آهنگ اجرا کردند.

سپس دانش آموزان کلاس پنجم و چهارم این مجتمع داستان و شعر این نویسنده را به صورت نمایش بروی صحنه آورده که بسیار مورد توجه قرار گرفت. دانش آموز رومیصا زمانی به خوشامدگوئی پرداخت و گفت از اینکه به مناسبت روز دانش آموز میزبان خانم دکتر افسانه شعبان نژاد هستیم، خوشحالیم. رئیس آموزش و پرورش طی سخنان کوتاهی از اینکه با حضور دکتر شعبان نژاد چهره و گفتمان شهر تغییر یافته است اظهار خرسندی کرد و گفت اگر امروز ما خرج دانائی نکنیم فردا باید هزینه و تاوان نادانی بپردازیم. محمدرضا رضائی افزود: حضور والدین در این تالار نشانه علاقه مردم به تعلیم و تربیت است. دکتر افسانه شعبان نژاد اظهار داشت من برای اولین بار به شهر زیبای اوز می آیم و خوشحالم که جای خوبی را آمده ام. وی با اشاره به اینکه از دوران دبستان علاقمند به شعر بوده است گفت: این موقعیت را مدیون والدین هستم چون مادر من دامنش بوی غزل حافظ و اشعار مولانا را می داد. دنیای من با شعر آغشته است. والدین بدانند که دنیای شما روی بچه ها تاثیر گذار است. در مدرسه درس ادبیات هدایت گر من شد.

وی اضافه کرد که حدود ۳۶ سال است که در حوزه ادبیات کودکان کار می کنم و علاوه بر آن مادر و همسر هم هستم. دکتر شعبان نژاد خود را شاعر طبیعت گرا معرفی کرد و به والدین توصیه نمود که شما هم به طبیعت اهمیت بدهید و گفتن قصه و لالائی به بچه ها را فراموش نکنید.

پس از پایان صحبت های خانم شعبان نژاد یکی از کودکان تصویر وی را فی البداهه کشید و یکی از اشعار او را در کنارش گذاشت که کار جالبی بود. در ادامه پرسش های مختلفی مطرح شد که خانم شعبان نژاد به تمامی آنها پاسخ داد.

دکتر شعبان نژاد از قسمت های مختلف دانشگاه آزاد اسلامی بازدید و خانم ها پروانه پدرام و پگاه بالانچی و آقایان محسن مهرآوران و ناصر خضری در هر مورد توضیحات لازم را ارائه دادند. دکتر شعبان نژاد به همت خیرین سپاس گفت و اظهار داشت این گونه مطالب و اخبار باید گسترش یابد تا هموطنان از نیک اندیشی و مشارکت مردم در کارهای عام المنفعه به ویژه نهادهای فرهنگی آگاهی یابند. این نویسنده کودک و نوجوان در پایان به مردم و نیک اندیشان و دست اندرکاران فرهنگی اوز درود فرستاد و سپس در اتاق مدیریت دانشگاه تجمع و از مجتمع آفرینش و دبستان زارع که وی را دعوت کردند قدردانی کرد و گفت: واقعا دانشگاه آزاد زیبا ساخته شده است و قدردان آن باشید. در این جمع هاشمی رئیس اداره ارشاد، پدرام، مهرآوران و بالانچی کارکنان دانشگاه آزاد، طیوری، هرمی و مرادی کتابداران، عزیزی، منصف، تارتاران، دادستان، کامیاب و جعفرنژاد از مجتمع آفرینش، نامدار، سمیعی، خضری و آنا حسینی از پسین اوز، سیده عارفه هاشمی، کلثوم دادستان، شقایق افسر و دکتر امیرراد نیز از اولیاء دانش آوزان حضور داشته و هر کدام ضمن معرفی خویش به اظهار نظر پرداختند.


پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد