کاشت درخت توسط مسئولان و اعضای باشگاهای کتاب

به گزارش پسین اوز، آئین پاسداشت روز درختکاری ۱۶ اسفندماه ۹۷ در پس وفل روستای گلار با حضور مسئولین لار، اوز و دهیاری های روستاهای منطقه و معتمدین و اعضای باشگاههای کتابخوانی بوسار و خاول روستای گلار برگزار شد.

در این آئین پس از خوش آمدگویی توسط اعضای باشگاه های کتابخوانی و سخنرانی سیدمحمدشریف هاشمی امام جمعه روستای گلار، محمدحسین آتش فراز بخشدار اوز، رضایی رئیس منابع طبیعی لارستان و سید عبداله هاشمی یکی از خیرین گلار با اشاره به ضرورت حفظ منابع طبیعی و گسترش فضای سبز به عنوان نماد آبادانی و نقش آن در آسایش و رفاه هموطنان یادآور شدند فضای سبز بخش مهمی از زندگی انسان امروز را به خود اختصاص داده و نیاز روز افزون مردم به اکسیژن می طلبد که ما فقط به منابع دولتی برای احداث درختان و ایجاد فضای سبز اکتفا نکنیم و آن را وظیفه ای ملی بدانیم. گیاهان مایه‌ برکتند؛ به مسئله‌ گیاهان و درختکاری و مراتع و جنگلها و همه‌‌ چیزهایی که به مسائل درختان و رویشهای سبز ارتباط پیدا می‌کند، همه باید اهمیت بدهند. این فرهنگ مبتنی بر یک روز یا یک هفته نبوده و در طول سال این اقدام نیکو عملیاتی شود که قطعاً آثار مثبت آن به خود شهروندان و مردم برمی‌گردد.

در ادامه برنامه فروغ هاشمی رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی مدیر اجرایی این برنامه فعالیت های  روستای گلار را در سال ۹۷  همچون افتتاح پروژه قلعه تا قلعه؛ افتتاح  پروژه آبرسانی از سد گلار، و برق و کاشت نهال در هفته منابع طبیعی، گنگ زنی ۳ آب انبار توسط خیرین و… از فعالیت های انجام شده در روستای گلار طی سال ۹۷ را عنوان کردند.

سپس پروین صالحی تسهیلگر باشگاه کتابخوانی بوسار گلار و خاول و کتابدار و قصه گوی سیار روستا و عشایر فعالیت های خود را از جمله: اجرای خلاقانه طرح سه  قفسه کتاب در سه مغازه، کتابخانه سیار به عشایر و هدیه کتاب و معرفی و برگزاری جش های ملی و حساس کردن خانواده به امر مهم کتابخوانی و قصه درمانی برای مادران و…. شرح دادند و بچه های باشگاه کتابخوانی خاول و بوسار گلار هر کدام دل نوشته های خود در مورد طبیعت و درختکاری را خواندند.

در پایان حضار به اتفاق مسئولین در منطقه پس وفل روستای گلار حضور یافته و به کاشت چندنهال اقدام کرده و کلنگ ساخت سه آب انبار(برکه) توسط سیدحیدر هاشمی (خیریه مرحوم سید منصور هاشمی) و دو آب انبار دیگر توسط برادران سیدحسام و سید ابراهیم هاشمی (خیریه مرحومان سیدعلی اکبر هاشمی و نوراله شکری) به زمین زده شد.

 


1 دیدگاه

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد