افتتاح دفتر تقریب المذاهب اسلامی دانشگاه آزاد اسلامی لارستان

به گزارش پسین اوز، طی آیین ویژه ای دفتر تقریب المذاهب اسلامی دانشگاه آزاد اسلامی لارستان با حضور مسئولان افتتاح شد.

حجت الاسلام سیدحامد علم الهدی معاون امور ایران مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی، مولوی اسحق مدنی مشاور سابق رئیس جمهوری در امور اهل سنت و مشاور فعلی رئیس دانشگاه آزاد اسلامی کشور، محمد کاظم کاوه پیشقدم رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان فارس، دکتر نخی مشاور و رئیس اداره برگزاری اردوهای آموزشی مجمع جهاتی مذاهب، علمای شیعه و سنی شهرستان های جنوب فارس، روسای دانشگاه های لارستان و اوز در آیین افتتاح دفتر تقریب در لار حضور داشتند.

ابتدا آرامگاه شهدای گمنام در محوطه دانشگاه گلباران و فاتحه قرائت شد. سپس در تالار اجتماعات محمدحسین نخبه الفقهائی دانشگاه آزاد لار جلسه با تلاوت زیبای غریب نواز و پخش سرود جمهوری اسلامی ایران آغاز شد. کلیپی از بیانات رهبری در مورد وحدت پخش گردید. دکتر زارع رئیس واحد لارستان ضمن خیرمقدم درباره وحدت و همدلی بویژه در جنوب فارس صحبت کرد. دکتر محمدکاظم پیشقدم رئیس دانشگاه آزاد فارس اظهار داشت وحدت ایران و بویژه در استان فارس سابقه طولانی دارد.

وی افزود: در تاریخ می بینیم که در دوره ای حتی متولیان شاهچراغ از علمای اهل تسنن بوده اند. اخیرا تلاش دشمنان در ایجاد تفرقه زیاد شده است. دکتر پیشقدم در بخشی از سخنانش گفت: دکتر ولایتی مشاور رهبری و دکتر تهران چی رئیس عالیه دانشگاه و علمای حوزه فرهنگی بویژه دکتر کلانتری تاکید داشته اند که دفتر تقریب در استان فارس افتتاح شود. حجت الاسلام علم الهدی معاون امور ایران مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی گفت فعالیت ما قبلا بیشتر در حوزه علمیه و مدارس علوم دینی اهل سنت و تشیع در مناطق تلفیقی بود که در حرکت جدید سعی شده است. دفاتر تقریب المذاهب در دانشگاه های آزاد و پیام نور هم تشکیل و شروع به کار کنند.

وی افزود: مجمع در سال ۶۹ شکل گرفت و در حال حاضر دکتر شهریاری دبیرکل مجمع است که در حقیقت ادامه راه فعالیت دارالتقریب هستیم که توسط شیخ شلتوت و آیت اله بروجردی پایه گذاری شد. ما از اشخاص حقیقی و حقوقی که در این مسیر بتوانند ما را کمک کنند، استقبال می کنیم. مولوی اسحق مدنی مشاور سابق روسای جمهوری در امور اهل سنت ابتدا خاطره ای ای از سردار شهید سلیمانی ذکر کرده و به طور مختصر راههای ایجاد وحدت را بیان کرد و گفت: اختلافات فقهی طبیعی است و در مذاهب وجود دارد و آن را به معنای دشمنی و تفرقه به حساب نمی آوریم. اما اختلاف در مسائل اجتهادی نیز باید تشریح و این موضوع در بین مذاهب اهل سنت و مذهب شیعه هم وجود دارد ولی دعوا و کینه و نفرت نیست.

شیخ صالح انصاری از علمای برجسته اهل سنت جنوب فارس با اشاره به آیات قرآن گفت: پایه اختلافات، جهل است و علم با حکمت می تواند کاربرد صحیح داشته باشد. وی وحدت را عملی دانست. حجت الاسلام رمضانی امام جمعه موقت لار و عضو هیات علمی دانشگاه آزاد لارستان گفت: وحدت واجب عبادی است نه سیاسی و در شرایط کنونی افتتاح این دفتر دارای پیام دقیقی است که ما باید این پیام را برای همه تشریح و تبیین کنیم. وی از حسن اعتماد مسئولان در سپردن مسئولیت دفتر به وی سپاسگزاری کرد. در پایان دفتر تقریب المذاهب اسلامی در دانشگاه آزاد اسلامی لارستان با مسئولیت حجت الاسلام رمضانی امام جمعه موقت لار افتتاح و شروع به کار کرد.


پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد