ایستگاه هواشناسی اوز افتتاح شد

ایستگاه هواشناسی اوز چهارشنبه ۱۸ بمهن ماه ۱۴۰۲ در اداره راه و شهرسازی اوز با حضور رضایی معاون عمرانی استانداری، کریمیان معاون هواشناسی استان، محمدی فرماندار هرستان اوز و دیگر مسئولین افتتاح شد.

به گزارش پسین اوز، محمد محمدی فرماندار شهرستان اوز در آیین افتتاح ایستگاه هواشناسی گفت: در شهرستان اوز هیچگونه ایستگاه باران سنجی و هواشناسی رسمی وجود نداشت. با هماهنگی مدیرکل و پیگیری های انجام گرفته بخشی از اعتبار این پروژه در کمیته برنامه ریزی و بخشی دیگر در مجموعه کل هواشناسی تخصیص داده شد.

وی از مجموعه اداره کل هواشناسی استان، اداره کل راه و شهرسازی لارستان و اداره اوز، شورای اسلامی شهر و فرمانداری تشکر کرد.

جواد کریمیان معاون مدیرکل هواشناسی استان فارس در این آیین اظهار داشت:  ایستگاه فعلی جزء ایستگاه اقلیم شناسی خودکار است که اعتبار آن ۲ میلیارد تومان می باشد.

وی گفت: استان فارس بیشترین تعداد ایستگاه هواشناسی کشور از انواع مختلف را دارد. ما ایستگاه سینوپتیک داریم که ایستگاه تکمیلی اقلیم شناسی و از نوع خودکار و دستگاهی که اینجا استفاده شده است از برنده لام برشت از کشور آلمان می باشد.

کریمیان ادامه داد: این ایستگاه دارای ۶ سنسور است که مجموعا دما، رطوبت، بارندگی، تبخیر و سمت و سرعت باد، اشعه خورشید و… را اندازه گیری می کند. این ایستگاه ها گزارش های جوی را در هر ساعت یک بار تهیه و در زمان مقرر به مرکز سازمان هواشناسی ارسال می کند.


پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد