بیمارستان اوز را دریابید

بیمارستان امیدوار اوز در حال حاضر با کمبود پزشک متخصص مواجه است. در گذشته این بیمارستان در هر رشته ای دارای دو پزشک متخصص بود، که پزشکان پیوسته در بیمارستان و درمانگاه حضور فعالی داشتند. و کمتر شاهد تعطیلی بخش های درمانی به دلیل کمبود پزشک بودیم. اما متاسفانه در حال حاضر به طور مثال در بخش سی سی یو حداقل ۷ روز در ماه پزشک حضور ندارد.

پسین اوز پسین اوز

دلیل آن هم مشخص است چون تخصص این بخش (کاردیولوژیست) طرحی بوده و درباره ۲۳ روزموظف به حضور و خدمت در بیمارستان است. از دیگر کمبودها می توان به بخش اطفال اشاره کرد که یک روز در هفته بیماران را ویزیت می کنند و در بقیه ایام متاسفانه کمبود پزشک متخصص وجود دارد. با مرخصی این پزشک این بخش هم تعطیل می شود.

اکنون فصل سرما است و مسلما بسیاری از کودکان عزیز دچار سرماخوردگی می شوند و حضور پزشک اطفال در مطب دولتی حق قانونی مردم است. چون آنان باید با استفاده از بیمه بیماران خویش را درمان کنند وگرنه به صورت آزاد و در مطب خصوصی پزشک حضور دارد. ولی با این اوضاع اقتصادی همه مردم نمی توانند  برون بیمه به پزشکان خصوصی مراجعه کنند.

بنابراین مسئولان بیمارستان بویژه رئیس محترم بیمارستان می باید از مدیریت دانشکده علوم پزشکی لارستان برای درمانگاه درخواست پزشک اطفال کنند. در ماههای گذشته پزشک جراح در بیمارستان حضور داشته ولی به دلائل مختلف از جمله نیاز سایر بیمارستان های منطقه این بیمارستان قدیمی و مطرح در لارستان از خدمات پزشک جراح عمومی محروم است و باید برای آن فکری اساسی شود.

از دیگر نیازهای بیمارستان اوز، حضور رادیولوژیست مقیم در بیمارستان است که باید سونوگرافی به صورت شبانه روزی انجام شود، تا بیماران اورژانسی جراحی را پوشش دهد. هر چند قرارداد همکاری با متخصص مشارکتی بسته شده ولی مدت اقامت وی در بیمارستان کوتاه و نیاز شدید به متخصص طرحی است. در بخش ارتوپدی با توجه به حضور دکتر صباغی که بطور سرپائی امور را در مطب خصوصی به خوبی انجام می دهد و گچ گرفتن و غیره از اقدامات در خور توجه وی است. اما کمبود ارتوپد در بیمارستان وجود دارد و این کمبود را می توان با هماهنگی با سایر ارتوپدان محترم سایر بیمارستان های منطقه انجام داد تا خیال همه راحت شود.

گرچه مسئولان محترم تمام تلاش خویش را برای رفع کمبودها به کار بسته اند. ولی طبق خط مشی و دستور العمل های وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی حضور مختصصان طرحی در بیمارستان به بن بست رسیده است.

حال با این توضیحات امیدواریم مردم نیز به طور شفاف در جریان امور قرار گرفته و از واقعیات با خبر شده و با کمک مسئولان و هیات امناء بیمارستان شرایطی را فراهم سازند تا متخصصان یاد شده در بیمارستان حضور داشته باشند. چون با تلاش رئیس بیمارستان و هیات امنا در حال حاضر متخصصان داخلی و زنان و زایمان هر کدام دو پزشک در بیمارستان حضور دارند و الحمداله مشکلی وجود ندارد.

امضاء محفوظ


1 دیدگاه

  1. کارمند بیمارستان

    بیمارستان ۶۴ تختی وبا سابقه اوز دچار کمبود دکتر متخصص شده ومردم را به لار وگراش میفرستند باید از طریق لارستان برای اوز درخواست افزایش تخت درحد ۱۰۰ تخت به نمایند تا متخصصین بیشتر به اوز بدهند بیمارستان خنج از ۴۸ تخت به ۱۰۳ تخت ارتقا داده اند مسولین اوز هم باید پیگیری نمایند در عیر اینصورت وبا قانون جدید به بیمارستانهای زیر ۱۰۰ تخت متخصص ثابت نمی دهند

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد