تعطیلی کرونائی و گلایه کسبه

تعطیلی کسب و کار به دلیل انتشار و شیوع موج چهارم بیماری کووید ۱۹ (کرونا) و بوجود آوردن ضررو زیان فراوان به کسبه شهرستان اوز، موجب گلایه و نارضایتی آنان شده است.

متاسفانه سال ۱۴۰۰ خورشیدی مانند سال پیش همراه با بیماری و مرگ و میر کرونا همراه شد. مسئولان در رسانه ها در پایان سال ۱۳۹۹ توصیه هایی برای جلوگیری از گسترش کرونا کرده و مردم را از تجمعات و مسافرت ها برحذر داشتند. اما عدم رعایت این هشدارها بویژه انجام سفرها در تعطیلات نوروزی و برگزاری آیین های عروسی، نامزدی و غیره منجربه به وجود آمدن موج چهارم کرونا گردید که در پی آن شهرهای کشور از جمله جنوب استان فارس از رنگ های آبی و زرد به نارنجی و قرمز تبدیل شدند و ستاد مبارزه با بیماری کرونا مجددا تصمیم گرفت که از ۲۱ فروردین ۱۴۰۰ به مدت ۱۰ روز بازار و مشاغل تعطیل شوند.

اکنون دوباره خبر می رسد که از یکم اردیبهشت تا پایان هفته آینده یعنی تا ۱۰ اردیبهشت این تعطیلی ها ادامه دارد. این موضوع گرچه کمک زیادی به سلامت عمومی می کند و جان بسیاری از شهروندان را بیمه می سازد اما با توجه به مشکلات اقتصادی و بعضا بوجود آمدن صف های طولانی برای دریافت مرغ، روغن، قند و شکر و غیره باعث می شود که کسبه اظهار نارضایتی کنند.

بحث اصلی اینجاست که کسبه می گویند ما به تصمیم ستاد مقابله با کرونا احترام گذاشته و بازار و مغازه را تعطیل کردیم اما صف مرغ و روغن و محدودیت های کرونایی و ترددهای شبانه و جریمه های ناشی از آن برمشکلات افزوده است. کاسبان می گویند مغازه های ما آنقدر شلوغ و پرازدحام نمی شوند که مجبور شویم تعطیل کنیم ولی می بینیم که فروشندگان مصالح ساختمانی و مواد غذایی بیشترین ازدحام را دارند.

مسئولان درباره تعطیلی مشاغل بررسی نمایند و مشکلاتی از قبیل اجاره ماهانه، قسط های عقب افتاده، که گریبانگیر صاحبان مشاغل و غیره شده است را چاره اندیشی کنند. در آخر کسبه اوز می گویند تعطیل می کنیم ولی باید حمایت هم بشویم.  


2 دیدگاه

  1. دقیقا حرف حساب همینه
    یا همه تعطیل یا هیچکدوم

  2. لطفا لیست هزینه های
    تامین اجتماعی
    دارایی
    برق
    قسط های وام بانکی
    پرداخت حقوق
    و….
    به مشکلات مردم اضافه نمایید.

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد