نخستین نشست شورای فرهنگ عمومی شهرستان اوز در سال ۱۴۰۰

به گزارش پسین اوز،  نخستین جلسه شورای فرهنگ عمومی در سال جدید در غیاب امام جمعه به ریاست فرماندار شهرستان اوز برگزار شد.

ابتدا فروغ هاشمی رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان اوز هدف از تشکیل جلسه را برشمرد و گفت: اردیبهشت ماه امسال ماهی بسیار معنوی و سرشار از آیین های مختلف است. فروغ هاشمی با اشاره به زادروز سعدی، سالروز تاسیس نهاد سپاه، سالروز انقلاب فرهنگی، ولادت کریم اهل بیت و روز اکرام و خیرین، روز شوراها، عملیات بیت المقدس، روز جهانی کارگر، روز معلم، شبهای قدر و شهادت امام علی(ع)، روز جهانی قدس و عید سعید فطر، روزپاسداشت زبان فارسی، روز خانواده، روز جهانی موزه و سالروز خیام که همه در اردیبهشت ماه است از حضار درخواست کرد برنامه های خویش را در این زمینه ارائه دهند.

علی اصغر علی پورفرماندار شهرستان اوز، ضمن تشکر از رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: ماه مبارک رمضان ماه خودسازی و ماه برخورداری از نعمات و معنویات خداوندی است باید قدر آن را بدانیم.

علی پور با اشاره به مناسبت های خوب در اردیبهشت ماه اظهار داشت: هر جامعه ای با مناسبت های آن شناخته شده و قضاوت می شوند. انقلاب اسلامی بنیادش براحکام و تفکرات قرآنی و اسلامی است و ما وظیفه داریم مناسبت ها را حفظ و برگزار کنیم. اما در شرایط کنونی که محدودیت بیماری کرونا وجود دارد باید براساس روش های نوین و خلاقانه انجام دهیم. فرماندار شهرستان اوز گفت: روز معلم، کارگر، سالروز تاسیس سپاه، تکریم از خیرین، شب های قدر، روز قدس، عید فطر و غیره را نمی توان نادیده گرفت و باید طبق برنامه ریزی این ایام را برگزار کنیم.

وی در پایان گفت: ۱-مراسم و آیین مذهبی بعدا طبق دستورالعمل های کشوری اقدام می شود. ۲-سایر آیین ها با حضور حداکثر ۱۵ نفر برگزار شود. ۳-محل برگزاری آیین ها فقط فرمانداری باشد. ۴-نیروهای نظامی و انتظامی در مورد حجاب توجه بیشتر داشته باشد و طبق قانون برخورد شود. ۵-با هماهنگی شهرداری یکی از میادین، خیابان ها و اماکن به نام شهید سرفراز مبارکی نامگذاری شود.

قبل از سحنان فرماندار و بعد از سخنان رئیس اداره فرهنگ و ارشاد، سرگرد سلمانپور فرمانده ناحیه مقاومت بسیج سپاه پاسداران انقلاب اسلامی اوز با اشاره به شب های قدر و روز قدس گفت: شهید بهرام مبارکی اهل اوز که یکی از برادران اهل تسنن است و از یک عضویت ساده در سپاه همدان شروع به فعالیت کرد و به فرماندهی گردان رسید.  رشادت وی باعث افتخار استان فارس است بطوری که سردار همدانی از فرماندهان مشهور ایران می گوید. اگر بهرام مبارکی نبود ۵۰ درصد عملیات مرصاد موفق نمی شد. وی شهید مبارکی را به عنوان شهید شاخص استان فارس معرفی کرد و اظهار داشت: تهران نیز با این عنوان موافقت کرده است. سرگرد سلمانپور مسئله رعایت حجاب، اعتیاد و طلاق را نیز مطرح و خواستار برنامه ریزی شد.

سپس حجت الاسلام عدالتی، شعیب فخری رئیس اداره اوقاف و امور خیریه، جعفر راستگو رئیس شورای شهرستان علمدار ملکی معاون اداره آموزش و پرورش مطالبی ایراد کردند.


1 دیدگاه

  1. کارمند. بومی

    باتشکر از مسولین مثل اینکه مدتهاست. از استقرار. ادارات مهم. دادگاه. ثبت. اسناد پزشکی. قانونی و……دیگر. خبری. نیست. لطفاً در این مورد. اطلاع. رسانی. کنید

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد