اولین نشست  مشترک شوراهای اسلامی شهرستان های لارستان، خنج، گراش، اوز و جویم

در اولین نشست  مشترک شوراهای اسلامی شهرستان های لارستان، خنج، گراش، اوز و جویم مهمترین درخواست های شوراهای حوزه انتخابیه در راستای توسعه منطقه ای مطرح شده و نفرات شرکت کننده بر لزوم حفظ وحدت به منظور پیگیری مطالبات تاکید نمودند.

به گزارش پسین اوز و به نقل از میلاد لارستان، اولین نشست مشترک شوراهای اسلامی شهرستان های لارستان، خنج، گراش، اوز و جویم برگزار شد. در این نشست که به میزبانی شورای اسلامی شهرستان لارستان و با حضور مسئولین دفاتر نماینده مردم در شهرستان های حوزه انتخابیه در محل سالن جلسات شورای اسلامی شهر لار برگزار شد هر یک از اعضا به بیان دغدغه ها و درخواست های خود با رویکرد حفظ وحدت موجود در منطقه و در راستای ارتقا شاخص های کیفی منطقه پرداختند.

فریبا صالحی رئیس شورای اسلامی شهرستان اوز: هدف اصلی این نشست ها را حفظ وحدت بین مردم و مسئولین منطقه برشمرد و عمده مطالبه مردم منطقه را آب و راه دانست. وی راه برون رفت از مشکل آب در منطقه را انتقال آب از خلیج فارس با توجه به افزایش جمعیت و کم آبی مخصوصا در شهرستان اوز عنوان نمود. صالحی ایجاد جاده و رفع نقاط حادثه خیز با همکاری خیرین را از نقاط مثبت منطقه بیان نمود و احداث راه آهن در حوزه انتخابیه را از مطالبات بحق مردم مناطق دانست که باید از طریق نماینده و مسئولین پیگیری کرد. رییس شورای اسلامی شهرستان اوز همچنین استقرار و ارتقا اداراتی که هنوز در اوز ایجاد نشده اند در راستای توسعه متوازن و عدالت محوری را خواستار شد.

منصور رحمانیان رئیس شورای اسلامی شهرستان خنج: با عنایت به اینکه کورده خنج قطب کشاورزی منطقه قلمداد می گردد خواستار پیگیری جهت بهسازی مسیر کورده خنج شد. وی همچنین بر  ضرورت ارتقا و استقلال ادارات شهرستان خنج مانند اداره ورزش و جوانان، ثبت املاک و اسناد و صنعت و معدن و تجارت با توجه به اینکه این شهرستان در سال ۱۳۸۴ تاسیس گردیده تاکید نمود.

عباس رشیدی رئیس شورای اسلامی شهرستان گراش: وی با بیان در نظر گرفتن وحدت بین شوراهای اسلامی پنج شهرستان در جهت حل مشکلات منطقه ای به موضوع اصلاح تعرفه برق منطقه با توجه به گرمای هوای فراوان در ماه های فروردین و آبان ماه اشاره نموده و خواستار وحدت منطقه ای در این زمینه شد. رشیدی همچنین درخواست نمود تا مجوز استفاده وسایل نقلیه در  حوزه انتخابیه از شیشه های دودی با درصد بیشتر بدلیل گرمای هوا از راهنمایی و رانندگی اخذ گردد. از دیگر پیشنهادات رییس شورای اسلامی شهرستان گراش  استفاده از آب سد سلمان فارسی برای کل شهرستان های حوزه انتخابیه بود.

علی عسکرشرفی نائب رئیس شورای اسلامی شهرستان جویم: نیز با اشاره به نوپا بودن این شهرستان بر ضرورت ارتقا و استقرار ادارات این شهرستان تاکید کرد. وی همچنین پیگیری در جهت افتتاح هر چه زودتر بیمارستان شهرستان جویم، افزایش پزشک در این شهرستان و خرید دستگاه رادیولوژی با توجه به بعد مسافت این شهرستان را درخواست نمود.

 نوروزی سخنگوی شورای اسلامی شهرستان لارستان: به مسائلی مختلفی اشاره نمود که اهم آن ها به شرح زیر است:  ضرورت حفظ اتحاد در منطقه با توجه به اینکه مردم حوزه انتخابیه از لحاظ فرهنگ و آداب و رسوم و … دارای اشتراکات فراوانی هستند، استفاده از سرمایه های ارزشمند مادی و معنوی در جهت سرمایه گذاری، پیگیری جهت ایجاد و استقرار  ادارات کل مختلف که خود زمینه ای در جهت استقرار ادارات و مستقل شدن بقیه ادارات خواهد شد، پیگیری ایجاد راه آهن آنتنی زاهدمحمود به لار،‌ ایجاد و اخذ مجوز بندر خشک، آغاز به کار هر چه زودتر منطقه ویژه اقتصادی با توجه به سرمایه گذاری و ایجاد اشتغال برای جوانان، آبرسانی به منطقه از خلیج فارس و همچنین توسعه متوازن شهرستان های حوزه انتخابیه در راه ارتقا شاخص های کیفی شهرستان ها.

زینل قنبری رییس شورای اسلامی شهر لار بعنوان مهمان: این برنامه بود. وی  پیشنهاد استفاده از اعضای شوراهای اسلامی شهرستان بعنوان بازوی اجرایی نماینده شهرستان را مطرح نموده و اظهار داشت: این امر در راستای پیگیری و به ثمر رساندن امتیازاتی است که توسط نماینده اخذ می گردد. از دیگر پیشنهادات رییس شورای اسلامی شهر لار مشخص نمودن برنامه های شورای وحدت شهرستان ها و حرکت در آن مسیر، تفکیک درخواست ها بر اساس هر وزارتخانه و پیگیری از آن وزارتخانه تا حصول نتیجه، پیگیری برنامه هایی در راستای توسعه منطقه ای  که برای دولت هزینه بر نیست بلکه فقط جنبه اداری دارد، پیگیری برنامه هایی که مردم و مسئولین منطقه ای و کشوری با هم بر آن اتفاق نظر دارند، پیگیری استقرار اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده در منطقه در جهت حفظ منافع منطقه ای و همچنین پیگیری ارتقا دانشکده های علوم پزشکی لار و گراش بود.

سخنرانان دیگر این برنامه اسماعیل زادگان مسئول دفتر نماینده مجلس در شهرستان لارستان، جوکاری مسئول دفتر نماینده در جویم، ابراهیم احمدی مسئول دفتر نماینده در اوز و برخی دیگر از اعضای شورای اسلامی شهرستان های حوزه انتخابیه بودند.

از دیگر مواردی که در این جلسه در جهت حل آنها تاکید گردید: پیشنهاد ایجاد سایت بازیافت توسط سرمایه گذار در یکی از شهرهای حوزه انتخابیه، کمک به اشتغال‌زایی جوانان مستعد بخش بیرم با توجه به نزدیکی به عسلویه و لامرد و احتساب سهمیه بومی برای آنها، اختصاص قیر با قیمت دولتی جهت شهرداری ها در جهت آبادانی جاده ها و آسفالت شهرها، اختصاص سوخت ارزان قیمت به کشاورزان منطقه، اختصاص کنتور ارزان قیمت به کشاورزان،  ایجاد پلیس ۱۰+ در شهرستان اوز، کمک به ارتقا ادارات امور آب و جهادکشاورزی لارستان در راستای افزایش کیفیت خدمت رسانی به مردم منطقه و اشتغالزایی بیشتر برای جوانان منطقه بود.


1 دیدگاه

  1. با سلام بهتر است رسانه خروجی جلسه را منعکس کند وگرنه تشکیل جلسه واینکه فلانی چه گفت دردی دوا نمی کنه

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد