نشست مسئولان برای کارگروه فضای مجازی

به گزارش پسین اوز، بامداد پنجشنبه ۱۵ آبان ۹۹ نشستی با حضور صفدر منشی معاون فرماندار، سرگرد سلمانپور فرمانده سپاه پاسداران، سرهنگ هوشیار جانشین فرماندهی نیروی انتظامی، مسئولان و خبرنگاران پسین، پیام، پشور و مربوطی در تالار فرمانداری برگزار شد.

معاون فرماندار گفت: هدف از تشکیل نشست بحث درباره کارگروه فضای مجازی و اینترنتی است. وی افزود: فضای مجازی دارای فرصت و تهدید است و بسیاری به جای استفاده درست در جهت خلاف حرکت می کنند. منشی با بیان فرازهائی از سخنان مقام معظم رهبری اظهار داشت ۸۰ درصد مردم با فضای مجازی سروکار دارند. بنابراین می توان از این فضا به طور مثبت استفاده کرد. شهرستان اوز یک شهرستان فرهنگی و اهل رسانه است. نباید افراد فرصت طلب از آن سوءاستفاده کرده و موجب اخلال امنیت و آرامش باشند.

فرمانده سپاه اوز اظهار داشت: بعضی از گروه ها از ابزارهای تحریف، تبدیل، تخریب و غیره در این فضا استفاده می کنند. به طور کلی اقشار جوان عدالت خواه و مطالبه گری بیشتری دارند و این موضوع مورد استقبال است. حتی مقام معظم رهبری مطالبه گری را ترویج می دهد. اما نقد و نقادی و مطالبه گری با توهین و افترا تفاوت دارد. کرونا وابستگی ما را به فضای مجازی بیشتر کرده است. بسیاری از تجمعات مردمی و اثرگذار را مانند نماز جمعه، راهپیمائی ها، جلسات و غیره لغو شده است. در کشور ما اینترنت ملی وجود ندارد. بنابراین باید خیلی حساس باشیم. بدیهی است همانطوری که نویسنده و نشریات مسئول هستند مسئولان هم باید پاسخگو باشند و نقد را بپذیرند ولی اگر ثابت شد به جای نقد قصد توهین و تهمت در کار است باید طبق قانون عمل کرد. قانون نتیجه فرایند و همفکری نخبگان است و باید مورد احترام باشد. سرگرد سلمانپور در پایان سخنانش از رسانه های شهرستان اوز درخواست کرد که جنبه انقلابی موضوع را جدی و آن را ترویج دهند.

جانشین فرماندهی نیروی انتظامی شهرستان اوز در ابتدای سخنانش از جنگ نرم دشمنان در فضای مجازی صحبت کرد و اظهار داشت بیشتر مشکلات جامعه از فضای مجازی نشات می گیرد. وی از رسانه ها درخواست کرد با توجه به کاربرد فضای مجازی سعی شود از جنبه های مثبت آن بهره برد.

ابراهیم احمدی مدیر مسئول پیام اوز گفت: رسانه بین مردم و مسئولان قرار دارند. ما سه عامل را مدنظر داریم. ۱- خط قرمز را رعایت کنیم. ۲- از تخریب پرهیز کرد. ۳- فضای نقد و انتقاد تعطیل نشود. وی افزود: ما در مقابل دولت و مردم مسئول هستیم. و باید رسالت خویش را انجام دهیم در غیر این صورت تبدیل به روابط عمومی ادارات می شویم.

عبدالعزیز نصریانی مدیر پایگاه خبری پشور اظهار داشت: باید سعی شود مطالبات مردم در رسانه منعکس گردد. تا حسن اعتماد مردم نسبت به رسانه افزایش یابد. در غیر این صورت مردم احساس می کنند بین مسئولان و رسانه تبانی هست. نصریانی به قصد و غرض رسانه های خارجی اشاره کرد و گفت: آنان قصد تخریب دارند ولی ما قصد همدلی و مشارکت داریم.

مرتضی اسماعیلی مدیر مسئول پایگاه مربوطی از پاسخگو بودن رسانه های مجوزدار صحبت کرد و افزود: گروه های مجازی در جامعه می تازند و می نویسند و مسئول هم نیستند ما باید انتقاد درست را منعکس کرده تا مسئولان هم پاسخ لازم را بدهند.

حمیرا نامدار از پسین اوز از عدم همکاری برای تعیین نماینده صداوسیما با توجه به نامه نگاری متعدد گلایه کرد و خواستار اقدام عملی شد.

احمد خضری مدیر مسئول پسین اوز گفت: نشریات مجوزدار پاسخگو و پیوسته طبق مقررات اقدام کرده اند. اما لازم است نشستی با مدیران گروه های مجازی برقرار شود تا آنان هم نظرات خویش را اعلام کنند. وی افزود: در این نشست مسئول اداره فرهنگ و ارشاد و همه رسانه های شهرستان باید حضور می داشتند. خضری از فرمانداری درخواست کرد به مسئولان اعلام کنند تا در برگزاری نشست مطبوعاتی همکاری داشته باشند.

 

 


پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد