اولین همایش آشنایی به اختلال بیش فعالی و نقص توجه

به گزارش پسین اوز، اولین دوره همایش آشنایی با اختلال بیش فعالی و نقص توجه به همت انجمن دوستداران بهداشت و محیط زیست چهارشنبه ۲۰ آذر ۹۸  با هدف آشنایی والدین با نشانه های اختلال، شیوه های شناسایی و درمانی آن در سالن مدرسه عالی احمدیه اوز برگزار شد.

در این همایش که توسط دکتر فریناز آقاجان نشتائی روانپزشک بیمارستان امیدوار و کارشناس آموزش، دانش آموزان با نیازهای خاص و همراهی ولی اله براشی معاون آموزشی آموزشگاه استثنایی علوی برگزار شد، ضمن معرفی کامل این اختلال و اثرات این مشکل در زندگی فعلی و آیندۀ کودکان،  به بررسی روش های تشخیص و درمان و مدیریت رفتاری در این کودکان پرداخت و  نکاتی که در ارتباط با کودکان مشکل دار که می باید توسط والدین در نظر گرفته شود را به شرکت کنندگان در کارگاه گوشزد کردند.

دکتر آقاجان نشتائی همچنین در صحبت های خود به روش درمانی نوروفیدبک، روش های درمانی مبتنی بر بازتوانی شناختی، روش های درمانی دارویی؛ روش های مبتنی بر ذهن آگاهی و  روش های درمانی شناختی در درمان این اختلال اشاره کردند و تلاش نمودند که اهمیت درمان جامع و چند منظوره را برای درمان هرچه بهتر و سریعتر کودکان مبتلاء به این اختلال؛ اختلال نقص توجه و بیش فعالی نوعی اختلال رشدی است. کودکان مبتلا به این اختلال بطور عمده با هماهنگی حرکتی ضعیف توصیف می شوند. این عارضه در پسرها سه برابر دخترها است. کودکان بیش فعال بسیار پرتحرک، بی‌قرار و ناآرام هستند و نمی‌توانند برای مدتی در یک جا آرام بگیرند. دایم در حال راه رفتن، حرکت و جنب و جوش هستند. عارضه بیش فعالی اغلب با کم توجهی و نقص در تمرکز همراه است. این نقص باعث می‌شود که کودکان مبتلا، تمرکز و توجه کافی و لازم روی موضوعات نداشته باشند. نمی‌توانند وظایفی که به عهده‌شان است بطور کامل انجام دهند. فراموشکارند و اغلب در یافتن وسایل شخصی‌شان مشکل دارند و… برای مخاطبان در این کارگاه شرح داده شد.

گفتنی این همایش با همکاری آموزش و پرورش، آموزشگاه کودکان استثنایی علوی، اداره بهزیستی و مدرسه عالی احمدیه  و همراهی احمد جلیلی، ولی اله براشی معاون آموزشی آموزشگاه  استثنایی علوی  همراه بود که با استقبال بسیار خوب خانواده ها و پرسش و پاسخ های حضار در ساعت ۱۹و ۳۰ به کار خود پایان داد.  البته این همایش به عنوان اولین همایش بوده و ادامه خواهد داشت.  


پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد