بازدید ازکوچکترین مدرسه تمام تشکیلاتی کشور در اوز

رئیس سازمان دانش‌آموزی فارس در سفر به منطقه اِوَز تاکید کرد:

دانش‌آموز باوری و دانش‌آموز یاوری محور تربیت اجتماعی تشکلات دانش‌آموزی است / بازدید ازکوچکترین مدرسه تمام تشکیلاتی کشور در اِوَز 

رئیس سازمان دانش آموزی فارس گفت: تربیت مربیان جوان و تزریق این خون به رگهای سازمان، از طرح های خوبی است که پس از اجرا در فارس، در کشور مورد استقبال قرار گرفته و در حال اجرا در سایر استان‌هاست.

به گزارش اداره اطلاع رسانی و روابط عمومی آموزش و پرورش فارس ، محسن کلاری در سفر به جنوب استان فارس و  در جمع مربیان جدیدالورود سازمان دانش‌آموزی منطقه  اِوَز، گفت:  رشد ۲۳۰ درصدی دانش ‌آموزان و ۲۸۰ درصدی مربیان این شهرستان، نشان از فعالیت و پویایی این مجموعه دارد.

رئیس سازمان دانش آموزی فارس گفت: باور رئیس مسئولین آموزش و پرورش این منطقه به تربیت اجتماعی دانش‌آموزان و رسالت ویژه سازمان دانش‌آموزی موجب شده تا این سازمان به عنوان یک سازمان چابک، پویا و پاسخگو شناخته شود.

وی افزود: منطقه اوز با ارائه طرح تربیت مربیان جوان با هدف ترمیم بدنه سازمان دانش آموزی به عنوان سازمان دانش آموزی برتر در کشور شناخته شده است ، گفت : تربیت مربیان جوان و تزریق این خون به رگهای سازمان، از طرح های خوبی است که پس از اجرا در فارس، در کشور مورد استقبال قرار گرفته و در حال اجرا در سایر استان‌هاست.

کلاری با بیان اینکه  انفاق فقط مالی نیست چرا که انفاق مالی راحت ترین نوع انفاق است گفت :  بزرگترین صدقه جاریه همین نقش موثری است که معلمین در تربیت اجتماعی دانش‌آموزان دارند.

رئیس سازمان دانش‌آموزی فارس با تاکید بر اهمیت آموزش، گفت: مربی که آموزش دیده می‌تواند در تربیت اجتماعی دانش‌آموزان نقش موثری داشته باشد،  لذا برای ما مربی و آموزش منش‌های ۱۲گانه تشکیلاتی به مربیان در اولویت است .

وی در حاشیه این سفر از کوچکترین مدرسه تمام تشکیلاتی کشور در منطقه اوز نیز بازدید کرد و در جمع دانش‌آموزان مدرسه غدیر بارزجان، گفت: دانش‌آموز باوری و دانش‌آموز یاوری محور تربیت اجتماعی تشکّلات دانش‌آموزی است.

مدیرآموزگار دبستان غدیر بارزجان منطقه اوز نیز  با اشاره به اینکه این مدرسه از سال ۱۳۷۹ تأسیس شده است و در این مدرسه تا کلاس ششم تدریس می شود، گفت: تعداد دانش آموزان این مدرسه به دلیل نوع شغل افراد و ساکنین این روستا که عمدتا چوپان و از عشایر هستند، هرسال متغییر بوده و محل سکونت آنها مدام در حال تغییر است.

طیبه نوروزی اظهار داشت: تعداد دانش آموزان امسال ما ۱۸ نفر است که اکثرا مهاجر و از شهرستان های اطراف مثل قیر و لار و…به اینجا آمده اند.

وی با اشاره به  اینکه تمامی دانش آموزان این مدرسه در تشکیلات پیشتازان سازمان دانش‌آموزی فعالیت دارند ،گفت : تمامی سعی و تلاش من این بوده که دانش آموزان این مدرسه به صورت عملی ۱۲ منش تشکیلاتی سازمان دانش آموزی را فرا بگیرند تا بتوانند الگویی برای دیگر بچه‌ها باشند.

نوروزی افزود: دانش آموزان کلاس ششم با یادگیری این منش ها از دانش آموزان پایه های اول مراقبت می کنند و خود را موظف به انجام این دوازده منش تشکیلاتی می دانند.

وی  با اشاره به تاثیر  یادگیری از طریق همیاری گفت :  همدلی و همفکری و همکاری  در بین تمام دانش‌آموزان شش پایه  این مدرسه حرف اول را می زند و همیاری دانش آموزان در انجام تمامی امور مدرسه به چشم می آیید . 


1 دیدگاه

  1. همشهری اوزی حق طلب

    این منشهای ۱۲ گانه چیست نام ببرید تا دیکران هم یاد بگیرند

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد